CENET VE CEHENNEM ŞU ANDA VAR MI?

CENNET VE CEHENNEM ŞU ANDA VARDIR DİYENLER:

Ehl-i sünnet inancına göre; cennet ve cehennem yaratılmışlardır ve şu an mevcuddurlar.Fakat içerisinde insanlardan kimse yoktur.Çoğunluk bu görüştedir.


Ayetler:
Al-i İmran 131: Kâfirler için hazırlanmış olan Cehennem ateşinden sakının!

Al-i İmran 133: Takva sahipleri için hazırlanmış olup genişliği gökler ve yer kadar olan Cennete koşun.


Kur’an’ın ifadesine göre, genişliği yer ve gök arası kadardır.(Al-i İmran, 3/133) Yine Kur’an’ın ifadesine göre cennet müttekılere, (Al-i İmran, 3/133) cehennemse kâfirlere (Bakara,2/24; Al-i İmran, 3/131) hazırlanmıştır. Her ikisi de Miraç gecesi Peygamberimize (s.a.v.) gösterilmiştir. (5) Olmayan bir şey sakinleri için hazırlanabilir ve gösterilebilir miydi? Ayrıca cennetin varlığı Âdem kıssasıyla da sabit olmakta, cehennemin halen mevcudiyeti de onunla kıyaslanmaktadır.



Hadisler:

Cennete girdim. İnciden kubbeler gördüm.) [Müslim]

(Miraca çıktığım zaman Cennetin kapısı üzerinde "Sadakanın sevabı on, ödünç vereninki ise on sekiz mislidir" yazılı olduğunu gördüm.) [İbni Mace]

(Miracda Cehenneme baktım. Kokmuş leşler yiyenler gördüm. Bunların kim olduğunu sordum. Cebrail aleyhisselam, "Bunlar, gıybet etmek suretiyle insanların etlerini yiyenlerdir" dedi.) [İ. Ahmed]


CENNET VE CEHENNEM ŞU ANDA YOKTUR DİYENLER:

Mu’tezilenin bazı imamları: Cennet -  Cehennem sonradan yaratılacaktır.
Hz.Adem'in yaratıldığı cennet (bahçe) dünyadır.Bildiğimiz anlamda cennet değildir.

Bakara 30: Hani, Rabbin meleklere, “Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti.
Not: Bu ayet Adem'in dünyada yaratıldığını gösterir.

Kuranda "yaratıldı" ,"yapıldı" gibi geçmiş zaman kelimeleri geleceği de ifade etmektedir.Bu anlamda cennet ve cehennemin "yaratıldı" şeklinde anılması "yaratılacak" anlamındadır.